Truskawkowe ptasie mleczko

Jakiś czas temu wstawiłam przepis na kokosowe ptasie mleczko, które bardzo Wam zasmakowało (mi również). Dlatego postanowiłam przygotować truskawkowe ptasie mleczko, które według mnie jest o niebo lepsze! :)





Składniki:
warstwa czekoladowa:
-400ml mleka kokosowego  
( u mnie od free delikatesy)
-3 płaskie łyżki kakao  ( u mnie od free delikatesy)
-3 łyżki ksylitolu
-2 łyżeczki agaru

warstwa truskawkowa:
-400ml mleka kokosowego  ( u mnie od free delikatesy)
-100ml innego mleka roślinnego np. ryżowe
-3 łyżki ksylitolu
-2 i 1/3 łyżeczki agaru
-1 łyżka oleju kokosowego
-10 mrożonych truskawek
-pół łyżeczki mielonej wanilii  ( u mnie od free delikatesy)


Sposób przygotowania:
warstwa czekoladowa:
-wszystkie składniki prócz agaru przekładamy do garnuszka i doprowadzamy do wrzenia
-zmniejszamy ogień, dodajemy agara i bardzo szybko mieszamy
-gotujemy kilka minut i odstawiamy
-blaszkę wykładamy papierem do pieczenia
-wlewamy połowę masy czekoladowej i odstawiamy w chłodne miejsce na kilka minut aż warstwa stwardnieje

warstwa truskawkowa:
-wszystkie składniki oprócz agaru przekładamy do garnuszka i doprowadzamy do wrzenia
-blendujemy dokładnie na gładką masę
-dodajemy agar i bardzo szybko mieszamy
-gotujemy jeszcze kilka minut i odstawiamy na chwilę
-masę wlewamy na warstwę truskawkową i odstawiamy na około 20 minut aż dobrze stężeje

następnie:
-pozostałą część masy czekoladowej ponownie wstawiamy na palnik, dodajemy 2 łyżki wody i mieszamy
-wlewamy na truskawkową warstwę i odstawiamy na kilka godzin do lodówki

Kroimy na kawałki i zajadamy się ze smakiem!



1 komentarz:

  1. To ptasie mleczko wygląda jak mleczna kanapka :D Ale super ta wersja się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń