Kokosowy sernik jaglany z pianką

Serniki jaglane zrobiły się ostatnio bardzo popularne i są świetną alternatywą dla wegetarian i osób, które nie spożywają nabiału. 
Odkąd pamiętam zawsze preferowałam prawdziwy, tradycyjny i puszysty serniczek z białego sera i dużej ilości jajek. Nie mogłam przekonać się do innych smaków, bo jak sernik może być bez sera? Jednak kiedy w lodówce została spora ilość kaszy jaglanej stwierdziłam, że trzebą ją spożytkować i tak właśnie całkiem spontanicznie powstał kokosowy sernik bez sera. Smak?  Pycha, pycha i jeszcze raz pycha!










Składniki:
-200g suchej kaszy jaglanej
-150g pasty kokosowej (u mnie od freedelikatesy)
-pół szklanki mleka kokosowego
-4 łyżki wiórków kokosowych
-3 duże jajka
-pół szklanki ksylitolu + 2 łyżki (u mnie od freedelikatesy)
-3 płaskie łyżki mąki z tapioki

Sposób przygotowania:
-kaszę delikatnie podprażamy na patelni. Następnie płuczemy pod zimną wodą i przekładamy do garnka , zalewamy wrzątkiem i gotujemy pod przykryciem do miękkości. Zdejmujemy z ognia i pozostawiamy kaszę aby do siebie "doszła" i studzimy
-kaszę przekładamy do malaksera, wlewamy mleko, dodajemy żółtka, pastę kokosową i ksylitol. Wszystko dokładnie blendujemy. Na koniec dodajemy mąkę, 2 łyżki wiórków kokosowych i dokładnie mieszamy-blaszkę wykładamy papierem do pieczenia i wlewamy masę
-piekarnik rozgrzewamy do 180C i pieczemy 30 minut
-pod koniec pieczenia ubijamy białka jaja z dodatkiem cukru na sztywną pianę
-ciasto wyjmujemy, nakładamy pianę i posypujemy wiórkami
-pieczemy kolejne 20 minut
-kroimy po całkowitym wystudzeniu







Smacznego i na zdrowie!



2 komentarze:

  1. to zdecydowanie pyszne ciasto na weekendowe łasuchowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jakie pyszne! moje smaki w 100%, kupiłaś mnie już <3
    Zapraszam do mnie http://rategazelle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń